Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Goed Geregeld

Veelgestelde vragen
Goed Geregeld

Uw bankrekeninginformatie

Uw bankrekeninginformatie wordt bij uw eigen bank(en) opgevraagd. Uw bankrekeninginformatie wordt uitsluitend gebruikt om een passende betalingsregeling voor u uit te rekenen met Syncasso Goed Geregeld. Uw gegevens worden daarna gegarandeerd vernietigd.

  • Syncasso ontvangt alleen bankrekeninginformatie. Syncasso kan niets veranderen aan deze informatie.
  • Syncasso krijgt de bankrekeninginformatie via Invers BV. Invers heeft hiervoor een vergunning die wordt gecontroleerd door De Nederlandse Bank.
  • Uw bankrekeninginformatie wordt beveiligd verzonden en opgeslagen.
  • Uw bankrekeninginformatie wordt onmiddellijk na de berekening vernietigd.
Een slimmere betalingsregeling

U kunt op verschillende manieren een betalingsregeling met ons afspreken. Zo kunt u bijvoorbeeld via onze website of Mijn Dossier een betalingsvoorstel doen. Het voorstel wordt dan, afhankelijk van de afspraken met onze opdrachtgever, wel of niet geaccepteerd.

Wanneer wij het verzoek krijgen om een betalingsregeling met een lager maandbedrag af te spreken, hebben wij inzicht nodig in uw financiƫle situatie. Hiervoor sturen wij een formulier met vragen over inkomsten en uitgaven. Het is best ingewikkeld om dit formulier compleet en juist in te vullen. We bedachten dat dit een stuk slimmer en makkelijker wordt door gebruik te maken van PSD2. Hiermee kunnen we geautomatiseerd een overzicht van uw bankrekeninginformatie maken en direct een regeling voorstellen die past bij uw financiƫle situatie. Hiermee versimpelen we het proces voor u om tot een goede betalingsregeling te komen die u kunt volhouden.

Hoe komt Syncasso aan mijn bankrekeninginformatie?

U geeft Syncasso hiervoor eenmalig toestemming om gebruik te maken van PSD2-bankrekeninginformatiediensten. Hiermee kunnen we geautomatiseerd uw bankrekeninginformatie opvragen. Deze informatie wordt enkel en alleen gebruikt om een betalingsregeling op maat voor u te berekenen.

Hoe gaan jullie om met mijn bankrekeninginformatie?

We gebruiken de informatie eenmalig om een overzicht te maken van uw inkomsten en uitgaven. Het overzicht gebruiken we om een passende betalingsregeling voor u uit te rekenen met Syncasso Goed Geregeld. Uw bankrekeninginformatie wordt direct na het samenstellen van het overzicht gewist.

Hoe wordt mijn bankrekeninginformatie beveiligd?

Uw bankrekeninginformatie wordt beveiligd overeenkomstig de voorschriften van het Nederlandse bankwezen. Invers BV, de partner waar wij mee samenwerken voor het ophalen van uw bankrekeninginformatie, wordt gecontroleerd door de Nederlandse Bank.

Wat is PSD2?

De Payment Services Directive 2 (PSD2) is een Europese richtlijn voor betaaldienstverlening door organisaties die zelf geen bank zijn. Met deze richtlijn kunnen wij, nadat u hiervoor een machtiging heeft afgegeven, inzage krijgen in uw betaalrekening(en). De machtiging is uitsluitend geldig voor het berekenen van een betalingsregeling op maat via Goed Geregeld.

Voor welke rekeningen moet ik een machtiging geven?

Het is belangrijk dat u ons toestemming geeft voor alle bankrekeningen waar u inkomsten op ontvangt en/of uitgaven mee worden gedaan. Ook als u gebruik maakt van een gezamenlijke betaalrekeningen is het belangrijk om deze aan ons door te geven, inclusief de betaalrekening(en) van uw partner. Spaarrekeningen zijn uitgesloten en hoeven dus niet opgegeven te worden.

Moet ik hieraan meewerken?

Nee, dit is uiteraard niet verplicht. U kunt ook op andere manieren een betalingsregeling met ons afspreken. Ga hiervoor naar www.syncasso.nl/ik-wil-een-betalingsregeling-treffen.
.

Waarom zou ik hieraan mee moeten werken?

Goed Geregeld berekent een betalingsregeling die is aangepast aan uw inkomsten en uitgaven en daardoor beter en gemakkelijker kan worden nagekomen.

Moet ik betalen om gebruik te maken van Goed Geregeld?

Nee, Goed Geregeld is voor debiteurklanten gratis.

Helaas heeft uw zoekopdracht geen resultaten opgeleverd. Probeer het opnieuw of neem contact met ons op.