Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Creditmanagement onderdeel van de klantreis?

Creditmanagement onderdeel van de klantreis?

Om de klantreis (customer journey) in kaart te brengen én die te optimaliseren levert big data analyse waardevolle inzichten op om het voor klanten aantrekkelijker te maken om zaken te (blijven) doen met een bedrijf. Online kunnen we de bewegingen van de klant op de website op de voet volgen. Maar ook in fysieke winkels kunnen we met behulp van beacons en ‘gratis’ wifi data verzamelen over het winkelgedrag van de klant. Met die data kunnen we per ‘touch point’ analyseren hoe die de beste bijdrage kunnen leveren aan de klantbeleving. Diezelfde klantbeleving wordt beïnvloed door de manier waarop het creditmanagement is vormgegeven.

Een goed ingerichte klantreis levert een consistente klantbeleving op voor alle touch points. Ook voor het creditmanagement?! Waar het nu technisch mogelijk is om op basis van (big) data analyse de klantreis (online) te personaliseren om de klantbeleving nog verder te verbeteren, wordt er in de touch points vanuit creditmanagement met diezelfde klant nog maar beperkt rekening gehouden met de klantbeleving. Is creditmanagement een onderdeel van de klantreis? Daar gaan we volgende week met elkaar over in discussie, geïnspireerd door Maarten Stramrood, die daar vast en zeker een idee over heeft. We zijn vooral benieuwd naar hoe u hierover denkt.

Ben jij er ook bij op donderdag 7 september? Een collega meenemen mag natuurlijk ook! Meld je hier direct aan.