Nieuws

Website steeds belangrijker

25 september 2020

Website Syncasso steeds belangrijker als communicatiekanaal met debiteurklanten

Ons onderzoek Lezen ≠ Begrijpen toonde aan dat meer dan de helft van onze debiteurklanten laaggeletterd is. Dat inzicht was voor Syncasso aanleiding om onze website debiteurklantgericht, laagdrempelig, toegankelijk en slim te maken. Om meer debiteurklanten online te helpen om een oplossing te vinden voor hun betalingsprobleem.

Debiteurklantgericht

De homepage van de Syncasso website is gereserveerd voor debiteurklanten. Daar hoef je niet meer naartoe te navigeren – via www.syncasso.nl kom je meteen op de debiteurklantenpagina. Vervolgens kies je daar uit een van de vier knoppen waarmee je in één klik bij de oplossing of informatie komt die je zoekt. Samen geven die vier knoppen antwoord op meer dan 80% van alle vragen. Past je vraag niet in een van de vier knoppen, dan kun je die zelf intypen.

Maar hoe zeg je dat goed?

Voor veel debiteurklanten is het lastig om onder woorden te brengen waar ze precies naar zoeken. Dat hebben we opgelost door een module te bouwen die letterlijk aan een half woord genoeg heeft. Zelfs als dat fout geschreven is. De website helpt je door een aantal vragen voor je te formuleren. Daar kun je zelf de vraag uit kiezen die het beste past bij je bedoeling en ben je in een klik bij het antwoord dat je zoekt.

Website steeds belangrijker als communicatiekanaal

Onze website is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden als communicatiekanaal met debiteurklanten. Relatief aan het aantal actieve debiteurklanten zocht in 2020 57% online naar een oplossing. In dezelfde periode in 2019 was dat net iets minder dan de helft. Omgerekend levert dat een stijging op van 16%.

De gemiddelde sessieduur – de tijd die een bezoeker op onze website is – is afgenomen met 27%. Dat bewijst dat er minder gezocht en eerder gevonden wordt naar het juiste antwoord. Een ander bewijs voor de effectiviteit van onze website is een daling van het aantal terugkerende bezoekers op onze website. In de meeste gevallen volstaat een eenmalig bezoek om een vraag beantwoord te krijgen of een oplossing te vinden voor het betalingsprobleem.

Toegankelijke informatie

Incasso- en deurwaardersactiviteiten zijn voor debiteurklanten ingewikkeld en lastig te volgen. Onze website helpt daarbij, maar daarnaast versturen we elke maand een speciale debiteurennieuwsbrief naar een maandelijks groeiend bestand van geïnteresseerde debiteurklanten en produceren we uitlegvideo’s van een minuut om informatie toegankelijk en begrijpelijk te maken. We cash. We care.

Gerelateerde nieuwsberichten

29 april 2025

Waarom niet iedereen schuldhulp wil

Syncasso doet mee aan de pilot van de KBvG en VNG voor ketensignalering. In deze pilot onderzoekt de Hogeschool Utrecht de effecten van het motiveren en warm doorverwijzen naar schuldhulp door de deurwaarders.

Lees meer over: Waarom niet iedereen schuldhulp wil
15 april 2025

Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso

Elke maand nemen we een kijkje achter de schermen bij Syncasso en leert u onze collega’s beter kennen. Wat doen ze, wat motiveert hen en waar houden ze zich buiten het werk mee bezig? Deze keer spreken we met Henriëtte van Battum! Al 22 jaar incassomedewerker bij Syncasso.

Lees meer over: Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso
08 april 2025

Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren

Onze collega Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, schreef een column voor het Tijdschrift voor Schuldsanering (maart 2025, nr. 01) over de invloed van Buy Now Pay Later op jongeren en schuldenproblematiek.

Lees meer over: Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren
03 april 2025

Samenwerking Quintor en Syncasso zorgt voor efficiëntere klantcontacten!

Syncasso wil debiteurklanten nog beter bedienen en tegelijkertijd het werk van service center agents overzichtelijker en eenvoudiger maken. Met hulp van Quintor zijn al flinke stappen gezet. ‘Bij iedere aanpassing werden ook meteen de testen gebouwd.’

Lees meer over: Samenwerking Quintor en Syncasso zorgt voor efficiëntere klantcontacten!
01 april 2025

ONSbank-ervaringsdeskundigen over ‘Geen Saldo’: hun kijk op schulden en financiële educatie

Voor het boek ‘Geen Saldo’ vroegen we ervaringsdeskundigen van Stichting ONSbank om mee te lezen en hun mening met ons te delen. Met veel enthousiasme en een frisse blik doken zij in het verhaal en deelden waardevolle inzichten over hoe jongeren schulden ervaren.

Lees meer over: ONSbank-ervaringsdeskundigen over ‘Geen Saldo’: hun kijk op schulden en financiële educatie
27 maart 2025

Eneco steunt Geen Saldo-initiatief tijdens de Week van het Geld

Tijdens de Week van het Geld organiseerde Eneco een inspirerend event met het thema: hoe kunnen we gelddromen van jongeren waarmaken. Experts en partners kwamen samen om te spreken over de belangrijke rol van financiële educatie en hoe jongeren beter ondersteund kunnen worden in het voorkomen van schulden.

Lees meer over: Eneco steunt Geen Saldo-initiatief tijdens de Week van het Geld
25 maart 2025

Syncasso ondertekent Afsprakenkader Sociaal Incasseren

Syncasso ondertekende vandaag, in aanwezigheid van Hare Majesteit Koningin Máxima, het Afsprakenkader Sociaal Incasseren. Dit werd gedaan tijdens een bijeenkomst georganiseerd door SchuldenLab op locatie bij Vattenfall.

Lees meer over: Syncasso ondertekent Afsprakenkader Sociaal Incasseren
24 maart 2025

Marjolein Moorman neemt jeugdboek Geen Saldo in ontvangst tijdens opening Week van het geld

Vandaag overhandigde Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso tijdens de opening van de Week van het geld in Amsterdam officieel het jeugdboek Geen Saldo aan wethouder Marjolein Moorman (Onderwijs, Jeugd(zorg), Armoede en Schuldhulpverlening).

Lees meer over: Marjolein Moorman neemt jeugdboek Geen Saldo in ontvangst tijdens opening Week van het geld
21 maart 2025

Achmea zet zich in voor financiële bewustwording bij jongeren

Bij Syncasso werken we samen met organisaties die echt het verschil willen maken. Achmea is daar een prachtig voorbeeld van. Al jarenlang is Syncasso een van de externe incassopartners van Achmea.

Lees meer over: Achmea zet zich in voor financiële bewustwording bij jongeren
Feedback