Nieuws

Update Syncasso van nu

08 april 2020

Onze mensen werken inmiddels alweer 4 weken thuis en het bedrijf is volop in beweging. Nieuwe manieren van werken, nieuwe vormen van contact hebben met elkaar en een nieuw niveau van creativiteit om zaken gedaan te krijgen. We nemen jullie graag mee in het Syncasso van nu.

Efficiënt samenwerken

Voor 95% is ons team thuis gesetteld en door onze ICT-afdeling voorzien van de benodigde hardware. Van onze callcenter agents, incasso specialisten tot aan onze juristen, iedereen heeft het ‘thuis-kantoor’ ingericht en de lijnen zijn nog korter dan voorheen. De fysieke afstand overbruggen we door de dagelijkse dagstarten van de teams digitaal te organiseren, zodat de ‘koppen’ online alsnog bij elkaar worden gebracht.

Met slimme tools worden intern video conferences gehouden, om snel knopen door te hakken. Samen met onze opdrachtgevers wordt er wekelijks gekeken naar de stand van zaken en de gepaste te nemen maatregelen. Zo houden we gezamenlijk de balans op orde tussen het uitvoeren van onze werkzaamheden en ons We Care component in deze tijden.

Een hecht team

Het valt ons op dat corona de banden onderling in onze organisatie verstevigd. Er wordt dagelijks door het directieteam in samenwerking met ons managementteam ingezoomd op de actualiteit om de vertaalslag te maken naar onze organisatie. Zo doen we ons best om onze collega’s zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Het team Klant, Markt en Communicatie is recent een intensieve interne nieuwsbrief gestart met het doel om medewerkers te informeren, bij elkaar te brengen en te ondersteunen/faciliteren om de huidige werksituatie zo makkelijk en prettig mogelijk te maken. Een van de initiatieven is de eerder vermelde digitale sportschool: SyncFit. We zijn blij om te zien dat het aantal deelnemers elke week groeit en dit initiatief positief wordt ontvangen.

Naast de digitale sportschool worden er centrale digitale borrels georganiseerd, wordt er gepubquiz-ed en zijn er wekelijks tips te vinden voor de gezondheid en fitheid van onze mensen.

In contact met debiteurklanten

Ondanks de gepaste terughoudendheid die wij in deze tijd als gerechtsdeurwaarder toepassen, zijn wij blij om te zien dat onder andere onze service levels in het contact met debiteurklanten er sterk voorstaan. We zijn volop in contact met de debiteurklant, om te zorgen voor een juiste oplossing in deze bizarre tijd. We denken mee en ondersteunen onder andere de campagne ‘Bellen is oplossen’. Een initiatief afkomstig van de KBvG, om ervoor te zorgen dat een schuldencrisis door de coronatijd wordt voorkomen.

Blijf gezond!

Gerelateerde nieuwsberichten

09 december 2025

Samen werken aan zorgvuldige incasso voor studenten

Wanneer studenten financiële problemen krijgen, wil Hogeschool Utrecht (HU) dat zo zorgvuldig mogelijk oplossen. Manager Financial Services Rianne Oostwoud Wijdenes ziet dagelijks hoe belangrijk dat is.

Lees meer over: Samen werken aan zorgvuldige incasso voor studenten
04 december 2025

De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana

Na jarenlange ervaring in incasso en als teamleider, koos Rilana voor een nieuwe richting: HR. Inmiddels adviseert ze leidinggevenden, voert ze sollicitatiegesprekken en draagt ze bij aan het werkplezier binnen Syncasso.

Lees meer over: De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana
27 november 2025

Paul Otter met vroegpensioen

Na meer dan twintig jaar inzet in de incasso- en deurwaarderswereld neemt Paul Otter afscheid van Syncasso om te gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Een bijzonder moment, want Paul laat een indrukwekkende én inspirerende loopbaan achter.

Lees meer over: Paul Otter met vroegpensioen
27 november 2025

Blog: Paul Otter

Na 35 mooie jaren in de wereld van incasso, schuldhulp en rechtspraak ga ik in 2026 met vroeg pensioen. Een bijzondere stap, want deze sector is niet zomaar een werkveld – het is een vakgebied waarin betrokken mensen dagelijks werken aan eerlijke oplossingen voor lastige situaties.

Lees meer over: Blog: Paul Otter
26 november 2025

Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder

Creditmanagement staat nooit stil. Nieuwe wetgeving, technologische innovaties en maatschappelijke verwachtingen veranderen hoe incasseren vandaag de dag werkt. In ons eerste Trendrapport Creditmanagement (2015–2025 & verder) blikken we terug op tien jaar transformatie én kijken we vooruit.

Lees meer over: Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder
24 november 2025

Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie

Enexis zorgt ervoor dat miljoenen huishoudens en bedrijven in Nederland toegang hebben tot stroom en gas. De organisatie beheert het energienet, legt aansluitingen aan en verhelpt storingen.

Lees meer over: Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie
17 november 2025

Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland

Op woensdag 12 november werd op Paleis Noordeinde de Stichting Financieel Gezond Nederland (SFGN) officieel gelanceerd. Als ondertekenaar van het afsprakenkader sociaal incasseren was Syncasso uitgenodigd om dit feestelijke moment bij te wonen.

Lees meer over: Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland
28 oktober 2025

De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso

Deze maand spreken we met Petronella. Ze begon 23 jaar geleden bij Syncasso als incassomedewerker, groeide door tot gerechtsdeurwaarder en is nu relatiemanager voor corporate opdrachtgevers.

Lees meer over: De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso
24 oktober 2025

De Syncasso Dialoog – Aflevering 4 met Daan Dohmen en Joep de Groot

In de 4e aflevering van de Syncasso Podcast gaat Michaël Brouwer in gesprek met Joep De Groot (CZ) en Daan Dohmen (ondernemer/Blue Zones) over een thema dat ons allemaal raakt: het effect van schulden op onze gezondheid.

Lees meer over: De Syncasso Dialoog – Aflevering 4 met Daan Dohmen en Joep de Groot
Feedback