Nieuws

Mathijs Bouman, econoom en journalist gastspreker

03 september 2019

Mathijs Bouman, econoom en journalist gastspreker

Syncasso Relatiedag op 19 september a.s.

De Ombudsman publiceerde begin dit jaar ‘Behoorlijk invorderen vanuit burgerperspectief’ met een bijpassend ‘behoorlijkheidskader’. Staatssecretaris Van Ark maakt zich sterk voor spoedmaatregelen om haar actieplan Brede Schuldenaanpak van de grond te krijgen. De Raad voor de Rechtspraak publiceerde in februari een visiedocument Schuldenproblematiek en rechtspraak. De KBvG introduceerde recent de eerste versie van Schuldenwijzer.nl.

Samengevat is er veel aandacht voor (het voorkomen van) de Social Impact van creditmanagement.

We cash. We care. Per saldo beter.

We zijn er trots op dat onze opdrachtgevers voor Syncasso gekozen hebben en het belangrijk vinden dat de cash niet ten koste gaat van de care. Een passende oplossing voor het betalingsprobleem, tot stand gekomen in een constructieve, respectvolle dialoog, draagt bij aan de positieve ervaring van de debiteurklant over de klantreis met onze opdrachtgever.

Zou je daarom kunnen stellen dat het combineren van cash én care vanuit economisch perspectief per saldo betere resultaten oplevert

Mathijs Bouman

Mathijs Bouman gaat daarover met ons in gesprek. Daarbij kiest hij een (macro)economisch perspectief om in zijn presentatie te laten zien dat het bij (bekende) organisaties niet alleen meer om aandeelhouderswaarde (cash) draait. Aandacht (care) voor de omgeving van de organisatie, intern en extern, speelt minstens zo’n belangrijke rol en levert verrassend goede (bedrijfs)resultaten op.

Ook de gezaghebbende rankings van succesvolle bedrijven in de financieel-economische pers worden niet meer samengesteld op basis van alleen aandeelhouderswaarde, maar kijken breder naar de maatschappelijke- en sociale waarden van de organisaties. Inclusief kapitalisme wordt het genoemd door 181 bestuursvoorzitters van de Business Roundtable, de machtigste lobbyclub van het Amerikaanse bedrijfsleven.

Vanuit dat perspectief zijn Social Impact en Creditmanagement aan elkaar gelinkt. Je kunt in creditmanagement niet volstaan met een focus op het financiele incassoresultaat, zonder daarbij de omstandigheden van de debiteurklant te betrekken. We cash. We care.

Relatiedag 19 september

Bent u er ook bij op donderdag 19 september vanaf 12.00 uur? Een collega meenemen mag natuurlijk ook. Meld u nu aan via de onderstaande aanmeldknop.

Aanmelden

Gerelateerde nieuwsberichten

04 december 2025

De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana

Na jarenlange ervaring in incasso en als teamleider, koos Rilana voor een nieuwe richting: HR. Inmiddels adviseert ze leidinggevenden, voert ze sollicitatiegesprekken en draagt ze bij aan het werkplezier binnen Syncasso.

Lees meer over: De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana
27 november 2025

Paul Otter met vroegpensioen

Na meer dan twintig jaar inzet in de incasso- en deurwaarderswereld neemt Paul Otter afscheid van Syncasso om te gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Een bijzonder moment, want Paul laat een indrukwekkende én inspirerende loopbaan achter.

Lees meer over: Paul Otter met vroegpensioen
27 november 2025

Blog: Paul Otter

Na 35 mooie jaren in de wereld van incasso, schuldhulp en rechtspraak ga ik in 2026 met vroeg pensioen. Een bijzondere stap, want deze sector is niet zomaar een werkveld – het is een vakgebied waarin betrokken mensen dagelijks werken aan eerlijke oplossingen voor lastige situaties.

Lees meer over: Blog: Paul Otter
26 november 2025

Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder

Creditmanagement staat nooit stil. Nieuwe wetgeving, technologische innovaties en maatschappelijke verwachtingen veranderen hoe incasseren vandaag de dag werkt. In ons eerste Trendrapport Creditmanagement (2015–2025 & verder) blikken we terug op tien jaar transformatie én kijken we vooruit.

Lees meer over: Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder
24 november 2025

Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie

Enexis zorgt ervoor dat miljoenen huishoudens en bedrijven in Nederland toegang hebben tot stroom en gas. De organisatie beheert het energienet, legt aansluitingen aan en verhelpt storingen. Bij deze werkzaamheden kunnen soms kosten ontstaan die Enexis bij klanten in rekening brengt.

Lees meer over: Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie
17 november 2025

Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland

Op woensdag 12 november werd op Paleis Noordeinde de Stichting Financieel Gezond Nederland (SFGN) officieel gelanceerd. Als ondertekenaar van het afsprakenkader sociaal incasseren was Syncasso uitgenodigd om dit feestelijke moment bij te wonen.

Lees meer over: Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland
28 oktober 2025

De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso

Deze maand spreken we met Petronella. Ze begon 23 jaar geleden bij Syncasso als incassomedewerker, groeide door tot gerechtsdeurwaarder en is nu relatiemanager voor corporate opdrachtgevers.

Lees meer over: De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso
23 oktober 2025

Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren

Op 29 september kwamen zorgverzekeraars, het CAK, CJIB, Geldfit, onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam en andere ketenpartners bijeen in Utrecht tijdens een groeisessie van Syncasso over jongeren en zorgschulden.

Lees meer over: Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren
21 oktober 2025

De mens achter de schuld

"Hoe verkorten we de dagen dat facturen openstaan?” Het is een legitieme en logische vraag in een organisatie waar cijfers tellen, processen moeten stromen en liquiditeit koning is.

Lees meer over: De mens achter de schuld
Feedback