Nieuws

Ruud Nikkelen | Klant team Corporate Arnhem

07 december 2018

Afsluiten is heel drastisch. Voor een klant die wil meedenken vinden we een oplossing.

Ruud Nikkelen | Klant team Corporate Arnhem

Ons team wordt Gas Licht gerechtelijk genoemd. Dat zegt precies wat we doen, omdat we gespecialiseerd zijn in de behandeling van energievorderingen. Daarin kun je onderscheid maken tussen ‘historische vorderingen’ waarvan de levering van energie al is beëindigd, maar nog niet alles is betaald. En actieve levering waarbij er nog steeds energie wordt geleverd terwijl er een betalingsachterstand is.

Dat zijn gecompliceerde zaken omdat door de levering de schuld steeds groter wordt naarmate de tijd doorgaat. Maar de energie afsluiten is heel drastisch en wij en onze opdrachtgevers willen dat het liefst voorkomen. Zeker bij een debiteurklant die wil meedenken over een oplossing. Dat kan bijvoorbeeld een betalingsregeling zijn. Of doorverwijzing naar schuldhulp. Zolang we maar de goede kant opgaan richting een oplossing.

Alle mogelijke moeite om in contact te komen

We sturen eerst allerlei brieven, e-mails en sms’jes waarin een betaallink zit. Proberen om telefonisch in contact te komen. Waarschuwen uitgebreid dat we een afsluiting aan de rechter moeten gaan vragen. We doen alle mogelijke moeite om in contact te komen. Maar helaas wordt er ondanks alle pogingen soms toch niet gereageerd door debiteur. Vooral in de zomermaanden komt dat vaker voor. Langer licht, geen verwarming nodig. Dat heeft er vast en zeker mee te maken dat debiteuren het risico nemen.

Afsluiten is een hele drastische maatregel

We bieden heel veel mogelijkheden om de weg naar een oplossing te kiezen. Maar helaas wordt die weg soms toch niet gevonden. Of niet gekozen. In die gevallen gaan we in overleg met onze opdrachtgever over tot afsluiting. Daarvoor plannen we samen een datum en gaan de deurwaarder en een monteur ernaar toe om de afsluiting te doen. Er wordt dan een kap over de meter geplaatst met een slot erop. Dan worden meteen de meterstanden opgenomen en de eindnota opgemaakt. Die kap wordt pas weer weggehaald als de hele achterstand is opgelost. Een hele drastische maatregel. Maar noodzakelijk om de betalingsproblemen niet nog groter te laten worden. Ons doel is om de vordering op te lossen. Daar steken we voor elk dossier de energie in die daarvoor nodig is. En in alle gevallen draait het om het contact van mens tot mens.

Sterk team met veel ervaring

We hebben een heel ervaren, sterk team voor deze zaken. Met veel kennis over deze specifieke vorderingen. Binnen het team hebben we een verdeling actieve levering en historische zaken. Elke ochtend nemen we samen de werkvoorraad door. Hoeveel post en email er behandeld moet worden. Wat er nog opgepakt moet worden van gisteren. Hoe de agenda ervoor staat. Dat werk verdelen we onder elkaar met behulp van een Kanban bord. Halverwege de dag checken we als team hoe we ervoor staan en we helpen elkaar als het nodig is om alles voor elkaar te krijgen.

Veel en goed contact met de deurwaarder

Voor de actieve leveringen hebben we veel contact met onze gerechtsdeurwaarders. Het stoffige beeld dat mensen nog van gerechtsdeurwaarders hebben klopt niet. Ze zijn juist heel benaderbaar voor overleg. Communicatie is heel belangrijk om samen een oplossing te vinden. We bellen de deurwaarder gerust onderweg tijdens de route voor een update over een dossier. Zodat de deurwaarder precies weet wat er speelt. Wij weten tenslotte precies waarvoor de gerechtsdeurwaarder aan de deur komt.

Eigen bedrijf binnen het bedrijf

We zorgen er samen voor dat alles draaiend blijft. Er is heel veel binding met de portefeuille. We hebben inzicht in alle cijfers over de portefeuille. Tot en met het aantal exploten dat onderweg is, is onze informatie helemaal up to date. Eigenlijk zijn we een klein bedrijfje binnen Syncasso.

Nieuwe collega’s

Onze Corporate portefeuille groeit. We zijn daarom op zoek naar nieuwe collega’s. Als je denkt dat je in ons team past, moet je eens kijken op onze website naar de vacature.
Vacature

Gerelateerde nieuwsberichten

14 mei 2025

Jaarverslag 2024: duurzame impact én sterke resultaten

2024 was voor Syncasso een jaar van groei, innovatie en maatschappelijke impact. We behaalden onze bedrijfsdoelstellingen én zetten grote stappen in duurzaam incasseren.

Lees meer over: Jaarverslag 2024: duurzame impact én sterke resultaten
29 april 2025

Waarom niet iedereen schuldhulp wil

Syncasso doet mee aan de pilot van de KBvG en VNG voor ketensignalering. In deze pilot onderzoekt de Hogeschool Utrecht de effecten van het motiveren en warm doorverwijzen naar schuldhulp door de deurwaarders.

Lees meer over: Waarom niet iedereen schuldhulp wil
15 april 2025

Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso

Elke maand nemen we een kijkje achter de schermen bij Syncasso en leert u onze collega’s beter kennen. Wat doen ze, wat motiveert hen en waar houden ze zich buiten het werk mee bezig? Deze keer spreken we met Henriëtte van Battum! Al 22 jaar incassomedewerker bij Syncasso.

Lees meer over: Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso
08 april 2025

Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren

Onze collega Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, schreef een column voor het Tijdschrift voor Schuldsanering (maart 2025, nr. 01) over de invloed van Buy Now Pay Later op jongeren en schuldenproblematiek.

Lees meer over: Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren
03 april 2025

Samenwerking Quintor en Syncasso zorgt voor efficiëntere klantcontacten!

Syncasso wil debiteurklanten nog beter bedienen en tegelijkertijd het werk van service center agents overzichtelijker en eenvoudiger maken. Met hulp van Quintor zijn al flinke stappen gezet. ‘Bij iedere aanpassing werden ook meteen de testen gebouwd.’

Lees meer over: Samenwerking Quintor en Syncasso zorgt voor efficiëntere klantcontacten!
01 april 2025

ONSbank-ervaringsdeskundigen over ‘Geen Saldo’: hun kijk op schulden en financiële educatie

Voor het boek ‘Geen Saldo’ vroegen we ervaringsdeskundigen van Stichting ONSbank om mee te lezen en hun mening met ons te delen. Met veel enthousiasme en een frisse blik doken zij in het verhaal en deelden waardevolle inzichten over hoe jongeren schulden ervaren.

Lees meer over: ONSbank-ervaringsdeskundigen over ‘Geen Saldo’: hun kijk op schulden en financiële educatie
27 maart 2025

Eneco steunt Geen Saldo-initiatief tijdens de Week van het Geld

Tijdens de Week van het Geld organiseerde Eneco een inspirerend event met het thema: hoe kunnen we gelddromen van jongeren waarmaken. Experts en partners kwamen samen om te spreken over de belangrijke rol van financiële educatie en hoe jongeren beter ondersteund kunnen worden in het voorkomen van schulden.

Lees meer over: Eneco steunt Geen Saldo-initiatief tijdens de Week van het Geld
25 maart 2025

Syncasso ondertekent Afsprakenkader Sociaal Incasseren

Syncasso ondertekende vandaag, in aanwezigheid van Hare Majesteit Koningin Máxima, het Afsprakenkader Sociaal Incasseren. Dit werd gedaan tijdens een bijeenkomst georganiseerd door SchuldenLab op locatie bij Vattenfall.

Lees meer over: Syncasso ondertekent Afsprakenkader Sociaal Incasseren
24 maart 2025

Marjolein Moorman neemt jeugdboek Geen Saldo in ontvangst tijdens opening Week van het geld

Vandaag overhandigde Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso tijdens de opening van de Week van het geld in Amsterdam officieel het jeugdboek Geen Saldo aan wethouder Marjolein Moorman (Onderwijs, Jeugd(zorg), Armoede en Schuldhulpverlening).

Lees meer over: Marjolein Moorman neemt jeugdboek Geen Saldo in ontvangst tijdens opening Week van het geld
Feedback