Nieuws

Richard Kramer | Syncasso Centrale Exploten Planning

01 november 2018

Richard Kramer | Syncasso Centrale Exploten Planning

Eén exploot uit de planning halen vanwege een last minute betaling. Als je een kwart miljoen huisbezoeken doet, is dat juist goed plannen.

Per jaar plannen we een kwart miljoen huisbezoeken in. Zonder centrale planning en een goed werkend systeem is dat niet te doen. Richard Kramer plant alle routes voor de deurwaarders. Shera en Kawita verzorgen de planning en coördinatie van energie- en waterafsluitingen en ontruimingen. Iedereen moet natuurlijk op hetzelfde moment op de goede plek aanwezig is. De deurwaarder, de verhuizers, de slotenmakers. En voor politiebeslagen uiteraard de politie. Dat gaat over het algemeen soepel, maar soms kan het wel twee maanden duren voor de politie ondersteuning kan inplannen. In Rotterdam komt dat regelmatig voor. Nog niet zo lang geleden trokken ze daar een half uur voor uit. Inmiddels nog maar twintig minuten, om er meer op een dag te kunnen doen.

Inzicht in de planning

Je hoeft niet technisch te zijn om goed te kunnen plannen. Maar het vraagt wel inzicht in wat er in je planning zit. Voor sommige grote opdrachtgevers moeten 1.000 ambtshandelingen binnen tien dagen worden uitgevoerd. Dan zoek je de beste combinaties. Zonde om twee dagen achter elkaar naar Delfzijl te rijden, als je het kunt combineren.

Smart Tour zelf doorontwikkeld

Voor de planning gebruiken we Smart Tour. Dat is eigenlijk ontwikkeld voor de transportsector. Maar daar zit al meer dan 8 jaar ontwikkeling van onze eigen organisatie in, waardoor het perfect is aangepast aan wat wij nodig hebben. Wij hebben bijvoorbeeld te maken met Fatale data en Nietigheden. En met Voorkeursdata. Daar moet het systeem op zijn ingericht.

Wat we plannen, moet er ook echt uit

Standaard plannen we zeven uur rijden en een uur uitwerken en completeren van de exploten voor de deurwaarder. En wat we plannen, moet er die dag ook echt uit. Daarbij houden we rekening met de reistijd en ook met andere afspraken die de deurwaarder heeft, zoals een vergadering op kantoor.

Om 11 uur ’s ochtends plannen voegen we de laatste ‘last minutes’ toe aan de planning. Wat daarna nog binnenkomt en er echt uit moet, doen we via piket. In Amsterdam heeft een deurwaarder standaard piketdienst.

TomTom en mobiele printer

Voor andere spoedeisende opdrachten kijken we in ons systeem wie er in de buurt rijdt. De TomTom van de deurwaarder is gekoppeld aan ons planningssysteem, zo kunnen we precies zien wie de dichtstbijzijnde deurwaarder voor dat exploot is. Die bellen we die en we e-mailen het exploot. De deurwaarder heeft een printer in de auto om het uit te printen en kan het op die manier snel betekenen.

Betalingen en regelingen

Onze behandelaars checken of vanwege een betaling of een regeling een exploot uit de route gehaald moet worden. Die kunnen ze zelf uit het systeem halen. Als de deurwaarder al onderweg is, bellen we zo mogelijk nog voordat hij/zij aan deur komt bij die debiteurklant. Dat voorkomt een vervelend gesprek aan de deur. Overigens kan de deurwaarder via de Deurwaarder App dat zelf ook in het dossier zien.

Samenwerken

Onze collega’s van de klantgroep Huur plannen zelf de ontruimingen. Wij zorgen dan voor de coördinatie. Ontruimingen die niet doorgaan omdat er alsnog een oplossing gevonden is kunnen ze zelf ook weer uit de planning halen. We stemmen dagelijks met elkaar af en passen daar onze planning op aan. Als een ontruiming niet doorgaat, plannen we een andere route voor de deurwaarder.

We lossen het altijd op

Een enkele keer moeten we exploten opnieuw inplannen omdat het de vorige dag niet gelukt is om ze uit te voeren. Dat zijn gelukkig nooit exploten met een Fatale datum. Als een deurwaarder zich ziek meldt, kijken we eerst altijd of er Fatale exploten in zijn route zitten. Dat lossen we op in overleg met een andere collega die ervoor zorgt dat het tijdig betekend wordt. Of het wordt een Piket betekening. Maar opgelost wordt het altijd.
Syncasso Centrale Exploten Planning

Gerelateerde nieuwsberichten

28 oktober 2025

De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso

Deze maand spreken we met Petronella. Ze begon 23 jaar geleden bij Syncasso als incassomedewerker, groeide door tot gerechtsdeurwaarder en is nu relatiemanager voor corporate opdrachtgevers.

Lees meer over: De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso
23 oktober 2025

Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren

Op 29 september kwamen zorgverzekeraars, het CAK, CJIB, Geldfit, onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam en andere ketenpartners bijeen in Utrecht tijdens een groeisessie van Syncasso over jongeren en zorgschulden.

Lees meer over: Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren
21 oktober 2025

De mens achter de schuld

"Hoe verkorten we de dagen dat facturen openstaan?” Het is een legitieme en logische vraag in een organisatie waar cijfers tellen, processen moeten stromen en liquiditeit koning is.

Lees meer over: De mens achter de schuld
16 oktober 2025

“Het gaat uiteindelijk altijd om mensen”, in gesprek met Wikje, relatiemanager en gerechtsdeurwaarder bij Syncasso

Wikje is relatiemanager en toegevoegd gerechtsdeurwaarder bij Syncasso. Daarnaast zet ze zich vrijwillig in bij maatschappelijke initiatieven en coacht ze al jaren een korfbalteam. Hoe combineert ze dit allemaal, en wat drijft haar in haar werk? We gingen met haar in gesprek.

Lees meer over: “Het gaat uiteindelijk altijd om mensen”, in gesprek met Wikje, relatiemanager en gerechtsdeurwaarder bij Syncasso
02 oktober 2025

De Koffiepauze: maak kennis met Leonie Heskamp!

Deze maand ontmoeten we Leonie Heskamp, ze begon als deurwaarder op de weg en combineert dat met haar werk als business analist.

Lees meer over: De Koffiepauze: maak kennis met Leonie Heskamp!
05 september 2025

Syncasso en Purpose bieden CAP-rapport aan Tweede Kamerlid Don Ceder aan

Tweede Kamerlid Don Ceder (ChristenUnie) ontving vandaag, vrijdag 5 september, tijdens een bezoek aan het hoofdkantoor van Syncasso in Amsterdam het rapport: Collectief AfbetalingsPlan (CAP) uitgevoerd door de gerechtsdeurwaarder.

Lees meer over: Syncasso en Purpose bieden CAP-rapport aan Tweede Kamerlid Don Ceder aan
02 september 2025

Maak kennis met onze nieuwe collega: Pieter Bas Vermeulen, Social Impact Manager bij Syncasso

“Sociale impact betekent voor mij, financiële rust en perspectief creëren, voor mensen én voor organisaties,” zegt Pieter Bas Vermeulen, sinds 1 augustus 2025 Social Impact Manager bij Syncasso.

Lees meer over: Maak kennis met onze nieuwe collega: Pieter Bas Vermeulen, Social Impact Manager bij Syncasso
26 augustus 2025

De koffiepauze: Van deurwaarder tot vitaloog – het verhaal van Teo van de Mheen

Na bijna tien jaar te hebben gewerkt als gerechtsdeurwaarder én manager koos Teo van de Mheen voor een nieuw pad: vitaliteit. Als vitaloog bij Syncasso helpt hij collega’s om gezonder, bewuster en met meer plezier te werken.

Lees meer over: De koffiepauze: Van deurwaarder tot vitaloog – het verhaal van Teo van de Mheen
12 augustus 2025

Cybersecurity in de incassosector

Ontdek hoe de incassosector zich kan wapenen tegen toenemende cyberdreigingen. Lees over NIS2, DORA, digitale weerbaarheid, samenwerking en compliance.

Lees meer over: Cybersecurity in de incassosector
Feedback