Nieuws

Syncasso zet 31 miljoen euro om in eerste levensjaar

01 augustus 2016

Syncasso zet 31 miljoen euro om in eerste levensjaar

Deurwaarders- en incassobureau voorziet komende jaren groei van het bedrijfsresultaat in een krimpende markt

Amsterdam, 1 augustus 2016 – Syncasso heeft in zijn eerste levensjaar een omzet van 31 miljoen euro gerealiseerd. Het deurwaarders- en incassobureau, dat in september vorig jaar ontstond uit de fusie van Groenewegen+Partners (G+P) en Incassade, wist ondanks de krimpende deurwaardersmarkt een gezonde uitgangspositie te realiseren met een solvabiliteit van 45 procent. Dat blijkt uit het jaarverslag over 2015.

Bekijk HIER ons jaarverslag

Het aantal nieuwe opdrachten steeg het afgelopen boekjaar met 13 procent en het aantal gesloten dossiers steeg met 5 procent. De omzet is 4 procent lager dan de gecombineerde omzet van G+P en Incassade in 2014.

De oorzaak voor de licht achtergebleven omzet ziet Syncasso enerzijds in de marktomstandigheden, anderzijds was een lichte omzetdaling vanwege de fusie van de twee organisaties voorzien. De fusie is afgerond en de kosten hiervan zijn meegenomen in het boekjaar van 2015. Michaël Brouwer, CEO van Syncasso is positief over de toekomst en hij voorziet groei. “We kiezen er bij Syncasso voor te groeien en incassowaarden te verbeteren door co-creatie met onze opdrachtgevers, maar ook door actieve participatie binnen de beroepsgroep. Met deze samenwerkingen, onze innovaties en het binden van bestaande en nieuwe opdrachtgevers blijven wij trouw aan onze merkbelofte: ‘We Cash. We Care.’,” aldus Brouwer.

Investeren in slimme ICT-oplossingen
Het deurwaarders- en incassobureau loopt voorop in de markt op het gebied van innovatieve ICT-oplossingen voor effectief creditmanagement. Om deze positie vast te houden, investeert Syncasso ook de komende jaren in onderzoek om meer inzicht te krijgen in het gedrag van debiteuren en te analyseren welke incasso-benadering het beste werkt. Syncasso doet dit via het eigen innovatiecentrum SyncassoLab. Er wordt bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar de optimale inrichting van betaalmails, het effect van eenvoudig taalgebruik en het beste ‘deurmatmoment’ voor de verschillende communicatiemomenten met debiteurklanten.

“De kennis en inzichten uit onderzoek zetten we in om onze communicatie, middelen en processen te vernieuwen en nog beter af te stemmen op debiteurklanten,” zegt Brouwer. “Bovendien delen we alle effectieve ideeën die we in eigen huis ontwikkelen ook met onze opdrachtgevers. Dit is een van de manieren waarin we uiting geven aan onze missie: incassowaarden verbeteren.”

Eerder dit jaar introduceerde Syncasso het online incassoplatform Syncasso MKPay, dat ondernemers de mogelijkheid biedt om zelf snel, eenvoudig en gratis openstaande vorderingen te innen.

Groei in een krimpende markt
“Onze markt is en blijft volop in beweging. Bedrijven willen minder risico lopen en de beste incassowaarden realiseren ” stelt Brouwer. “We helpen onze opdrachtgevers hierbij door ze te voorzien van inzicht in hun data gebruikmakend van scoremodellen en communicatieprofielen, waarmee we betrouwbare prognoses maken over de kasstroom uit de portefeuille, waarbij we ook de debiteurklanttevredenheid in kaart brengen. Hierdoor is het mogelijk om snel en adequaat in te spelen op veranderende omstandigheden.”

Tevens investeert Syncasso in een Performance Development Center, een e-learning platform voor opleiding en training voor alle Syncasso medewerkers. Dit zorgt ervoor dat de competenties van onze medewerkers optimaal matchen met hun debiteurklanten.

Over de toekomst is Brouwer dan ook positief. “Ik ben blij dat we de integratie na de fusie succesvol hebben afgerond en we ons kunnen concentreren op het realiseren van onze toekomstplannen. De komende jaren zetten we in op het vergroten van onze omvang en breiden we onze dienstverlening verder uit met digitale platforms. Hierbij staat begrip van debiteurklanten op basis van de kennis en inzichten vanuit ons SyncassoLab centraal.”

Over Syncasso
Syncasso zet de nieuwe norm in de wereld van incasso- en gerechtsdeurwaarders. De organisatie staat voor innovatief incasseren en bovengemiddeld resultaat. Met de merkbelofte ‘We cash. We care.’ kiest Syncasso voor een motiverende en persoonsgerichte benadering van alle debiteuren. Kernwaarden van de incasso- en deurwaardersorganisatie zijn (be)grip, verbinden en overtreffen. Communicatieprofielen, verhaalscore en wetenschappelijke kennis van gedragsbeïnvloeding zijn daarvoor de basis.

De 350 medewerkers van Syncasso verzorgen vanuit zes vestigingen in Leeuwarden, Utrecht, Amsterdam, Arnhem, Eindhoven en Rotterdam in heel Nederland alle minnelijke en gerechtelijke incassowerkzaamheden. Syncasso heeft specialisaties in onder andere de advocatuur, finance, midden- en kleinbedrijf, zorg en huur. Daarnaast werkt de organisatie voor veel (groot)zakelijke bedrijven en overheden.

Gerelateerde nieuwsberichten

04 december 2025

De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana

Na jarenlange ervaring in incasso en als teamleider, koos Rilana voor een nieuwe richting: HR. Inmiddels adviseert ze leidinggevenden, voert ze sollicitatiegesprekken en draagt ze bij aan het werkplezier binnen Syncasso.

Lees meer over: De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana
27 november 2025

Paul Otter met vroegpensioen

Na meer dan twintig jaar inzet in de incasso- en deurwaarderswereld neemt Paul Otter afscheid van Syncasso om te gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Een bijzonder moment, want Paul laat een indrukwekkende én inspirerende loopbaan achter.

Lees meer over: Paul Otter met vroegpensioen
27 november 2025

Blog: Paul Otter

Na 35 mooie jaren in de wereld van incasso, schuldhulp en rechtspraak ga ik in 2026 met vroeg pensioen. Een bijzondere stap, want deze sector is niet zomaar een werkveld – het is een vakgebied waarin betrokken mensen dagelijks werken aan eerlijke oplossingen voor lastige situaties.

Lees meer over: Blog: Paul Otter
26 november 2025

Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder

Creditmanagement staat nooit stil. Nieuwe wetgeving, technologische innovaties en maatschappelijke verwachtingen veranderen hoe incasseren vandaag de dag werkt. In ons eerste Trendrapport Creditmanagement (2015–2025 & verder) blikken we terug op tien jaar transformatie én kijken we vooruit.

Lees meer over: Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder
24 november 2025

Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie

Enexis zorgt ervoor dat miljoenen huishoudens en bedrijven in Nederland toegang hebben tot stroom en gas. De organisatie beheert het energienet, legt aansluitingen aan en verhelpt storingen. Bij deze werkzaamheden kunnen soms kosten ontstaan die Enexis bij klanten in rekening brengt.

Lees meer over: Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie
17 november 2025

Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland

Op woensdag 12 november werd op Paleis Noordeinde de Stichting Financieel Gezond Nederland (SFGN) officieel gelanceerd. Als ondertekenaar van het afsprakenkader sociaal incasseren was Syncasso uitgenodigd om dit feestelijke moment bij te wonen.

Lees meer over: Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland
28 oktober 2025

De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso

Deze maand spreken we met Petronella. Ze begon 23 jaar geleden bij Syncasso als incassomedewerker, groeide door tot gerechtsdeurwaarder en is nu relatiemanager voor corporate opdrachtgevers.

Lees meer over: De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso
23 oktober 2025

Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren

Op 29 september kwamen zorgverzekeraars, het CAK, CJIB, Geldfit, onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam en andere ketenpartners bijeen in Utrecht tijdens een groeisessie van Syncasso over jongeren en zorgschulden.

Lees meer over: Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren
21 oktober 2025

De mens achter de schuld

"Hoe verkorten we de dagen dat facturen openstaan?” Het is een legitieme en logische vraag in een organisatie waar cijfers tellen, processen moeten stromen en liquiditeit koning is.

Lees meer over: De mens achter de schuld
Feedback