Nieuws

Geslaagde bijeenkomst over het belang van omnichannel klantcommunicatie

22 februari 2016

Geslaagde bijeenkomst over het belang van omnichannel klantcommunicatie

Contact Collect CenterWaarom debiteur-klanten telefonisch benaderen, als ze liever via Whatsapp worden aangesproken over hun openstaande vordering? Met die vraag houdt het Contact Collect Center van Syncasso in Almere zich dagelijks bezig.

In het Contact Collect Center draait alles om effectieve communicatie met de debiteur-klant. Zowel in- als outbound wordt via een breed scala aan communicatiemiddelen gecommuniceerd met de debiteur-klant. Door in te zetten op een divers aantal communicatiemiddelen is er voor iedere debiteur-klant een passende manier om contact te zoeken: telefonisch, per e-mail, chat, Facebook, Whatsapp, etc. Hiermee maken we contact opnemen zo laagdrempelig mogelijk. Digitaliseren en integratie met social media spelen daarbij een belangrijke rol.

Geslaagde klantbijeenkomst

Met deze visie op omnichannel klantcommunicatie wonnen we onlangs nog de Voxtron Mission Possible Award. De case waarmee we die Award hebben gewonnen presenteerden we dinsdag 16 februari aan onze klanten. Ook gaven we onze klanten een kijkje in de keuken van het Contact Collect Center.

De toename van de voor handen zijnde communicatiemiddelen brengt ook de uitdaging met zich mee om de verschillende interfaces van bijvoorbeeld Whatsapp, Facebook, e-mail, chat, telefoon, papieren correspondentie et cetera te bundelen in één interface. Een interface waarbij de inkomende informatie gekoppeld wordt aan de juiste debiteurinformatie en wachtrijmogelijkheden wanneer medewerkers niet beschikbaar zijn. En een interface waarbij direct inzichtelijk wordt gemaakt of een debiteur-klant online is. Met het idee voor die interface sleepte onze directeur ICT Tonnie Willems de Voxtron Mission Possible Award in de wacht.

Mission Possible

Gerelateerde nieuwsberichten

09 december 2025

Samen werken aan zorgvuldige incasso voor studenten

Wanneer studenten financiële problemen krijgen, wil Hogeschool Utrecht (HU) dat zo zorgvuldig mogelijk oplossen. Manager Financial Services Rianne Oostwoud Wijdenes ziet dagelijks hoe belangrijk dat is.

Lees meer over: Samen werken aan zorgvuldige incasso voor studenten
04 december 2025

De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana

Na jarenlange ervaring in incasso en als teamleider, koos Rilana voor een nieuwe richting: HR. Inmiddels adviseert ze leidinggevenden, voert ze sollicitatiegesprekken en draagt ze bij aan het werkplezier binnen Syncasso.

Lees meer over: De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana
27 november 2025

Paul Otter met vroegpensioen

Na meer dan twintig jaar inzet in de incasso- en deurwaarderswereld neemt Paul Otter afscheid van Syncasso om te gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Een bijzonder moment, want Paul laat een indrukwekkende én inspirerende loopbaan achter.

Lees meer over: Paul Otter met vroegpensioen
27 november 2025

Blog: Paul Otter

Na 35 mooie jaren in de wereld van incasso, schuldhulp en rechtspraak ga ik in 2026 met vroeg pensioen. Een bijzondere stap, want deze sector is niet zomaar een werkveld – het is een vakgebied waarin betrokken mensen dagelijks werken aan eerlijke oplossingen voor lastige situaties.

Lees meer over: Blog: Paul Otter
26 november 2025

Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder

Creditmanagement staat nooit stil. Nieuwe wetgeving, technologische innovaties en maatschappelijke verwachtingen veranderen hoe incasseren vandaag de dag werkt. In ons eerste Trendrapport Creditmanagement (2015–2025 & verder) blikken we terug op tien jaar transformatie én kijken we vooruit.

Lees meer over: Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder
24 november 2025

Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie

Enexis zorgt ervoor dat miljoenen huishoudens en bedrijven in Nederland toegang hebben tot stroom en gas. De organisatie beheert het energienet, legt aansluitingen aan en verhelpt storingen.

Lees meer over: Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie
17 november 2025

Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland

Op woensdag 12 november werd op Paleis Noordeinde de Stichting Financieel Gezond Nederland (SFGN) officieel gelanceerd. Als ondertekenaar van het afsprakenkader sociaal incasseren was Syncasso uitgenodigd om dit feestelijke moment bij te wonen.

Lees meer over: Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland
28 oktober 2025

De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso

Deze maand spreken we met Petronella. Ze begon 23 jaar geleden bij Syncasso als incassomedewerker, groeide door tot gerechtsdeurwaarder en is nu relatiemanager voor corporate opdrachtgevers.

Lees meer over: De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso
24 oktober 2025

De Syncasso Dialoog – Aflevering 4 met Daan Dohmen en Joep de Groot

In de 4e aflevering van de Syncasso Podcast gaat Michaël Brouwer in gesprek met Joep De Groot (CZ) en Daan Dohmen (ondernemer/Blue Zones) over een thema dat ons allemaal raakt: het effect van schulden op onze gezondheid.

Lees meer over: De Syncasso Dialoog – Aflevering 4 met Daan Dohmen en Joep de Groot
Feedback