Nieuws

Geslaagde bijeenkomst over het belang van omnichannel klantcommunicatie

22 februari 2016

Geslaagde bijeenkomst over het belang van omnichannel klantcommunicatie

Contact Collect CenterWaarom debiteur-klanten telefonisch benaderen, als ze liever via Whatsapp worden aangesproken over hun openstaande vordering? Met die vraag houdt het Contact Collect Center van Syncasso in Almere zich dagelijks bezig.

In het Contact Collect Center draait alles om effectieve communicatie met de debiteur-klant. Zowel in- als outbound wordt via een breed scala aan communicatiemiddelen gecommuniceerd met de debiteur-klant. Door in te zetten op een divers aantal communicatiemiddelen is er voor iedere debiteur-klant een passende manier om contact te zoeken: telefonisch, per e-mail, chat, Facebook, Whatsapp, etc. Hiermee maken we contact opnemen zo laagdrempelig mogelijk. Digitaliseren en integratie met social media spelen daarbij een belangrijke rol.

Geslaagde klantbijeenkomst

Met deze visie op omnichannel klantcommunicatie wonnen we onlangs nog de Voxtron Mission Possible Award. De case waarmee we die Award hebben gewonnen presenteerden we dinsdag 16 februari aan onze klanten. Ook gaven we onze klanten een kijkje in de keuken van het Contact Collect Center.

De toename van de voor handen zijnde communicatiemiddelen brengt ook de uitdaging met zich mee om de verschillende interfaces van bijvoorbeeld Whatsapp, Facebook, e-mail, chat, telefoon, papieren correspondentie et cetera te bundelen in één interface. Een interface waarbij de inkomende informatie gekoppeld wordt aan de juiste debiteurinformatie en wachtrijmogelijkheden wanneer medewerkers niet beschikbaar zijn. En een interface waarbij direct inzichtelijk wordt gemaakt of een debiteur-klant online is. Met het idee voor die interface sleepte onze directeur ICT Tonnie Willems de Voxtron Mission Possible Award in de wacht.

Mission Possible

Gerelateerde nieuwsberichten

14 mei 2025

Jaarverslag 2024: duurzame impact én sterke resultaten

2024 was voor Syncasso een jaar van groei, innovatie en maatschappelijke impact. We behaalden onze bedrijfsdoelstellingen én zetten grote stappen in duurzaam incasseren.

Lees meer over: Jaarverslag 2024: duurzame impact én sterke resultaten
29 april 2025

Waarom niet iedereen schuldhulp wil

Syncasso doet mee aan de pilot van de KBvG en VNG voor ketensignalering. In deze pilot onderzoekt de Hogeschool Utrecht de effecten van het motiveren en warm doorverwijzen naar schuldhulp door de deurwaarders.

Lees meer over: Waarom niet iedereen schuldhulp wil
15 april 2025

Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso

Elke maand nemen we een kijkje achter de schermen bij Syncasso en leert u onze collega’s beter kennen. Wat doen ze, wat motiveert hen en waar houden ze zich buiten het werk mee bezig? Deze keer spreken we met Henriëtte van Battum! Al 22 jaar incassomedewerker bij Syncasso.

Lees meer over: Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso
08 april 2025

Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren

Onze collega Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, schreef een column voor het Tijdschrift voor Schuldsanering (maart 2025, nr. 01) over de invloed van Buy Now Pay Later op jongeren en schuldenproblematiek.

Lees meer over: Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren
03 april 2025

Samenwerking Quintor en Syncasso zorgt voor efficiëntere klantcontacten!

Syncasso wil debiteurklanten nog beter bedienen en tegelijkertijd het werk van service center agents overzichtelijker en eenvoudiger maken. Met hulp van Quintor zijn al flinke stappen gezet. ‘Bij iedere aanpassing werden ook meteen de testen gebouwd.’

Lees meer over: Samenwerking Quintor en Syncasso zorgt voor efficiëntere klantcontacten!
01 april 2025

ONSbank-ervaringsdeskundigen over ‘Geen Saldo’: hun kijk op schulden en financiële educatie

Voor het boek ‘Geen Saldo’ vroegen we ervaringsdeskundigen van Stichting ONSbank om mee te lezen en hun mening met ons te delen. Met veel enthousiasme en een frisse blik doken zij in het verhaal en deelden waardevolle inzichten over hoe jongeren schulden ervaren.

Lees meer over: ONSbank-ervaringsdeskundigen over ‘Geen Saldo’: hun kijk op schulden en financiële educatie
27 maart 2025

Eneco steunt Geen Saldo-initiatief tijdens de Week van het Geld

Tijdens de Week van het Geld organiseerde Eneco een inspirerend event met het thema: hoe kunnen we gelddromen van jongeren waarmaken. Experts en partners kwamen samen om te spreken over de belangrijke rol van financiële educatie en hoe jongeren beter ondersteund kunnen worden in het voorkomen van schulden.

Lees meer over: Eneco steunt Geen Saldo-initiatief tijdens de Week van het Geld
25 maart 2025

Syncasso ondertekent Afsprakenkader Sociaal Incasseren

Syncasso ondertekende vandaag, in aanwezigheid van Hare Majesteit Koningin Máxima, het Afsprakenkader Sociaal Incasseren. Dit werd gedaan tijdens een bijeenkomst georganiseerd door SchuldenLab op locatie bij Vattenfall.

Lees meer over: Syncasso ondertekent Afsprakenkader Sociaal Incasseren
24 maart 2025

Marjolein Moorman neemt jeugdboek Geen Saldo in ontvangst tijdens opening Week van het geld

Vandaag overhandigde Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso tijdens de opening van de Week van het geld in Amsterdam officieel het jeugdboek Geen Saldo aan wethouder Marjolein Moorman (Onderwijs, Jeugd(zorg), Armoede en Schuldhulpverlening).

Lees meer over: Marjolein Moorman neemt jeugdboek Geen Saldo in ontvangst tijdens opening Week van het geld
Feedback